červen 12, 2017

Facebook Pixel Helper – učte se od konkurence, třeba do Booking.com

Pixel helper at Booking.com

Pixel Helper je doplněk do prohlížeče Chrom ukazující jednoduše a rychle jaké facebook pixely jsou na stránce spouštěny aniž byste měli programátorské zkušenosti. Kromě toho že se běžně používá k odladění chyb na vlastním webu nebo eshopu, dá  se použít i pro sledování pixelů na jiných webech. A z toho se případně můžete jednoduše poučit.

Pokud ho ještě ve svém prohlížeči nemáte, tak si jej nainstalujte a čtěte dál co se s ním dá hezkého dělat.

Tento článek vznikl v době kdy facebook implementoval nový typ pixelu, který si sám načítá určitá data z webu, tzv “Microdata” a další události. O nich bude jeden z následujících článků a zde toto téma pro zjednodušeni opomíjíme.

Co Pixel Helper umí?

Jednoduše řečeno Pixel Heler vám v prohlížeči ukáže nastavení nainstalovaného pixelu na webové stránce, na kterou se právě díváte. Přesnou definici nastavení pixelů najdete v nápovědě facebooku: https://developers.facebook.com/docs/facebook-pixel/api-reference

Pixel Helper vám neukazuje celý kód na stránce, ale pouze to nejdůležitější z něj.

Ukážu vám to na příkladu stránky modcloth.com Když kliknete na ikonu Pixel Helperu na hlavní stránce webu modcloth.com uvidíte toto:

Přičemž v kódu webu bude takovýto skript:


V tomto případě není ani tento skript v kódu webu, ale je spouštěn skrz jiný program, takže dostat se k němu a zkoumat jeho detaily je úkol pro programátora a ne marketingového manažera.

Pixel Helper tedy ukazuje jednoduše na jeden klik:

  • ID pixelu je 1524838827781275
  • Na stránce je spouštěna jediná událost ‚PageView‘

Tedy v tomto případě nijak zvlášť zajímavá informace. Ale na dalších stránkách to bude zajímavější.

Pokud potřebujete větší detaily, můžete si rozkliknout událost:

Produktové pixely

Zajímavější informaci se dovíte pokud půjdete v eshopu na stránku produktu. Například: https://www.modcloth.com/shop/dresses/garden-crossing-dress/10013124.html?dwvar_10013124_color=083&cgid=dresses_107#start=2 (očekávám že tento odkaz přestane časem fungovat, protože tento produkt eshop vyřadí z nabídky).

Pixel Helper zde ukazuje dvě události:

Kromě události “PageView” stejně jako na hlavní stránce webu, se zde ukazuje i událost “ViewContent”, kterou facebook používá pro identifikace konrétního produktu:

  • Identifikátor produktu: 110882
  • Cena produktu: 89.99
  • Kategorie produktu: dress
  • Název produktu: modcloth>shopping>pdp>garden-crossing-dress (až po kliku na “show”)

Pokud jste vlastníkem stránky na kterou se díváte jsou toto pro vás velmi důležité informace. Ale nejvíce vás bude zajímat zelená ikona ukazující že je vše v pořádku. Pokud by nebyla zelená ale červená, znamenalo by to, že je něco špatně. Kromě samotného nastavení pixel může být chyba v definici produktového katalogu, nebo v exportu produktů do katalogu. A pro hledání této chyby je velmi užitečný údaj “content_ids” z Pixel Helperu – protože víte že chyba je přesně v tomto produktu a nemusíte prohledávat celý katalog, ale pouze tento produkt.

Pokud se díváte na svého konkurenta, pak vidíte že má nastaven Produktový katalog a Pixel k tomu aby mohl používat Product Ads na facebooku. Naopak když se podíváte třeba na Etsy.com uvidíte že Product Ads nepoužívají (v době sepsání tohoto článku).

Občas je zajímavé sledovat co si na stránky eshopy dávají. Například Macys.com:

Tady je vidět že používají tři různé pixely a dva jsou nastaveny špatně či vykazují chybu.

Pozor: chyba je v tomto případě relativní pojem. My například používáme u eshopu dynamický retargeting jen na vybrané produkty – některé produkty tedy v XML feedu vůbec nejsou a pixel na stránce hlásí chybu. Z našeho pohledu to ale není chyba, ale záměr.

Úplný zmatek je pak například na stránce Wilson.com:

Deset různých pixelů, ale ani jeden nemá správně nastaveny produkty.

Většinou je tedy vidět na první pohled že je něco špatně a eshop by si to měl opravit. Tedy je to spíše informace pro majitele eshopu a jeho zaměstnance.

Inspirujte se

Ale pokud pixel potřebujete nastavit, tak je velmi inspirativní se nejdříve podívat jaké přesně události používají vaši konkurenti a jak mají pixel nastaven. Občas můžete najít zajímavosti, které vás mohou obohatit a vylepšit vaši práci.

Pro inspiraci se podívejte na náš web XMLCanvas.com nebo Booking.com.

Nejdříve rozeberu webu Booking.com. Podívejte se na pixel ve výsledku hledání:

Booking zde předává do pixelu mnoho zajímavých informací, které mu následně pomáhají cílit reklamu. Jsou zde informace o cílové destinaci, kvalitě hotelu, počtu ubytovaných osob, počtu dětí, typu zařízení ze kterého se na web dívám…. To vše se dá využít k detailnějšímu cílení reklamy.

Zajímavý je ale také pixel na stránce s detailem hotelu nebo na stránce rezervace kde využívají události AddToCart i Initiate Checkout:

A nyní k webu XMLCanvas.com:

Spouštíme zde mnoho událostí, kterými si sbíráme informace o návštěvnících, například:

  • Kolikrát již u nás na webu byl
  • Z jakého zařízení se na web právě dívá
  • Kolik procent stránky odscroloval
  • Jak dlouho se již na web dívá
  • A další…

Tyto události nám pomáhají detailněji nastavit reklamní kampaně, což zvyšuje jejich efektivitu a snižuje cenu. Proč například retargetovat někoho kdo přišel na web pouze jednou a ihned odešel.

Nezařazené
Share: / / /

NAPIŠTE NÁM

ProgSol, Programmatic Solution, s.r.o.
Karla Engliše 3201/6
Praha 5, 150 00

Vaše jméno (vyžadováno)

Váš email (vyžadováno)

Předmět

Vaše zpráva (vyžadováno)

Progsol newsletter
Odběr nových článků a zajímavostí na témaProgrammatic