Cross device targeting in online marketing – advertiser view

Jak to vypadá s cross device cílením v online marketingu – pohled inzerenta

Studie ukazují, že nejen že roste počet chytrých zařízení, ale i že stále více uživatelů internetu využívá více než jedno zařízení k dokončení nákupu.

Systémy pro párování jednotlivých zařízení, díky tomu nabírají velmi rychle na důležitosti a marketingoví manažeři je nezbytně potřebují k pochopení nákupního procesu svých zákazníku i k řízení marketingových kampaní. Doba, kdy šlo řídit kampaně jen s předpokladem, že uživatel používá jen jedno zařízení, notebook nebo počítač, je už pryč.

programmatic advertising book

Recenze první knihy o Programatické reklamě

Na začátku roku 2016 vyšla jedna z prvních ucelených knih o programmatické reklamě. Tu jsem si nemohl nechat ujít a níže přináším několik osobních postřehů.

premium-inventory

Case Study: Vliv velikosti banneru na CTR a konverzní poměr, aneb vyplatí se nakupovat prémiové formáty na prémiovém inventory?

Nakupujete dražší plochy za vyšší cenu a doufáte v kvalitnější výsledek? Nebo upřednostňujete nákup většího počtu impresí za nižší cenu? Zkusili jsme srovnat několik variant u kampaní na web Ketodiet.cz a zde jsou výsledky.

google-adwords-store-small-business6-ss-1920

Cross-devices & offline měření konverzí společně klepou na dveře

Za posledních pár let prošel svět reklamy velkými změnami. Vidíme nástup programmatického přístupu zejména v display kampaních, obrovský postup v automatizaci PPC nástrojů, velký pokrok v efektivitě facebookových kampaní, silný nástup video reklamy a reach media formátů a další novinky zvyšující zacílení a výsledný efekt reklamy.

DSP_to_GA

Jednotné vyhodnocování kampaní skrz více systémů

Jestliže z nějakého důvodu provozujete bannerovou inzerci ve více systémech a chcete mít jednotné data pro celkové vyhodnocení v Google Analytics, je nutné mít kampaně označeny podle stejného vzoru.

Pokud obdobné nastavení použijeme ve všech systémech, kde provozujeme bannerovou inzerci i u přímo nakupovaných bannerů je možné v Google Analytics následně kampaně jednotně vyhodnocovat.

manysystems

Proč nekombinovat bannery v PPC, RTB a přímém nákupu

Běžně se v praxi setkáváme, že klient řeší bannerové plochy nákupem v různých systémech a různými metodami. Například běžně inzeruje bannery v AdWords a Skliku, do toho nakupuje RTB skrz AdForm nebo jiné DSP a do toho využívá ještě nějaký retargeter typu Sociomantic nebo RTB House. A občas nakoupí napřímo bannerové pozice na Seznamu, iDnesu či jinde.

Zákonitě tak dochází ke kolizím a komplikacím při vyhodnocování. Některé z nich rozebereme detailněji.

CPC

Nefunkční mantra „cena za klik“

Velmi často se setkávám s námitkou, že RTB má vyšší cenu za klik než PPC. Neplatí to vždy, ale ANO, často to tak je. ALE! Je co nejnižší cena za klik skutečně to, co chcete? Zpravidla ne, klienti většinou chtějí nějakou složitější konverzi typu objednávka, vyplněný formulář… Nebo alespoň kvalitní návštěvu (klik) v podobě doby strávené na webu nebo počtu shlédnutých stránek.

state-of-digital-ad-fraud-q1-2015-update-by-augustine-fou-4-638

Co všechno umí roboti vydávající se za lidi?

Je pro vás kliknutí synonymem výkonnostní reklamy? Podívejte se, co všechno dokážou roboti, kteří ukrádají z reklamních rozpočtů.

3rd_party_data

Před-nákupní analýza 3rd party dat, aneb nenakupujte zajíce v pytli

Programmatický nákup je v Čechách a na Slovensku stále v zárodku a většina marketingových manažerů si pod ním představuje hlavně cílení na vlastní návštěvníky – retargeting. Tato cílová skupina je ale ze své podstaty velmi úzká, a pokud chcete přivést nové potencionální zákazníky, potřebujete je nějak zacílit. Níže popisujeme jednu ze zajímavých možností na konkrétním příkladu klienta, kterého nebudeme jmenovat.

nht-20

Podvody s impresemi odlévají 1/3 reklamních rozpočtu

Jedním z hlavních témat letošního DMexco byl „Non human traffic“ (dále používáme pouze zkratku NHT). Podle studie IAB je aktuálně 1/3 všech impresí právě z této kategorie a inzerentům naprosto nic nepřinášejí, ba právě naopak – selský rozum říká „1/3 rozpočtu vyhazujete do koše“. A netýká se to jen programmatického nákupu médií, ale obecně celého odvětví.

Naštěstí se proti tomu dá něco dělat.

dmexco

Postřehy z konference DMexco 2015

16. a 17.9. 2015 se konala v Kolíně nad Rýnem velká konference digitálního marketingu. Očekávalo se 35tis návštěvníků a přijelo jich 43tis. My jsme byli mezi nimi a nasávali atmosféru i nové trendy a možnosti, které by mohly být přínosem pro naše klienty.

Osobní postřehy z konference sepsal Roman Stolejda a článek vyšel i na Mediaguru.cz. Zde uvádíme přepis.

html5

HTML5 bannery – proč a jak na ně

Vzhledem k tomu, že Flash je obecně na ústupu, přechází mnoho výrobců bannerů na tvorbu bannerů v HTML5.
Přejít na novou technologii není vždy jednoduché, takže zde pár důvodů, které by vás mohly zaujmout a pomoci vám s přechodem.

doubleclick

Proč začít s Doubleclickem

Doubleclick toho umí opravdu hodně, zde je pár bodů, které jsou podle nás ryze praktické a v českém prostředí hezky použitelné. Berte to prosím pouze jakou malý výtah konkrétních bodů.

election

Programmatic buying v politice

Předvolební období je dobou, kdy politické strany utrácejí nemalé peníze za reklamní kampaně. S nástupem programmatického přístupu mají nové možnosti a stejně jakou s politickou reklamou zamávaly sociální média, tak s nimi může zamávat programmatic. Zde je pár možných přístupů.

nike-phenomenal-shot_campaigns_01_500

Case Study: NIKE Phenomenal Shot

Přinášíme popis jedné světové kampaně, která se pravděpodobně zapíše do učebnic marketingu. NIKE se spojil s Googlem a vytvořili kampaň demonstrující, jak je možné využít nové technologie a přenést na diváky silný zážitek spojený se značkou NIKE, který jen tak nevyprchá.

facebook-multi-product-ads350

Dynamický retargeting na facebooku nyní mocnější

Facebook spustil letos na jaře nové reklamní rozhraní, které poskytuje silnou paletu nástrojů.

Jeden z nejsilnějších je pravděpodobně dynamický retargeting. Až do nedávna jej bylo možné realizovat čistě s pomocí třetích stran (Sociomantik, RTB House, Criteo,…). Nyní jej můžete nastavit přímo v facebook Business Manageru.

Ale i další nástroje jsou velmi zajímavé. Třeba Carousel nebo Video.

programmatic-2013-2016-emarketer1

Programmatic dosáhne letos růstu 48% v display reklamě v USA na $14,88 mld

Podle výzkumu společnosti eMarketer se letos v USA utratí 14,88 miliard dolarů v display reklamě formou programatického nákupu. Po raketovém růstu předchozích let o 108% (2013) a 137% (2014) bude procentuální růst tedy „pouze“ 48%.

Display přitom není jediným kanálem, který se nakupuje programaticky. Podle eMareketru…

evolution-of-tv-programmatic-tv-lg

Programmatic TV podle Googlu

V českých zemích zažíváme rozkvět programmatického nákupu internetového prostoru, ale hodně na západ od našich hranic už přemýšlí o programmaticky nakupované TV reklamě. A ne jen přemýšlí, ale už i realizují – viz například tubemogul.com.

Na celou věc se podíval také Google a vydal….

Jsou vaše bannery vidět?

Jsou vaše bannery vidět? Podle Googlu 56% bannerů vidět není.

Google zveřejnil v prosinci 2014 zajímavou studii o „viditelnosti“ bannerových ploch ve formě infografiky (přikládám na konci článku). Zároveň vyšla v květnu 2015 další zpráva od Google o tom, že zhlednutých reklamních videí bylo 54%.

Než se pustím do dalšího rozboru, je nutné uvést jednu zásadní poznámku. Za „viditelnou“ reklamu se považuje…

NAPIŠTE NÁM

ProgSol, Programmatic Solution, s.r.o.
Karla Engliše 3201/6
Praha 5, 150 00

Vaše jméno (vyžadováno)

Váš email (vyžadováno)

Předmět

Vaše zpráva (vyžadováno)

Progsol newsletter
Odběr nových článků a zajímavostí na témaProgrammatic