Jestliže z nějakého důvodu provozujete bannerovou inzerci ve více systémech a chcete mít jednotné data pro celkové vyhodnocení v Google Analytics, je nutné mít kampaně označeny podle stejného vzoru.
Pokud obdobné nastavení použijeme ve všech systémech, kde provozujeme bannerovou inzerci i u přímo nakupovaných bannerů je možné v Google Analytics následně kampaně jednotně vyhodnocovat.
U přímo nakupovaných pozic doporučujeme navíc využívat nějaký AdServer, z kterého získáme více dat k vyhodnocování, než kdybychom bannery měřili jen v rámci Google Analytics nebo reklamního systému poskytovatele. Navíc místo jednoho banneru můžeme samostatně bannery měnit a nastavovat jim UTM parametry.
Finální zhodnocení pak může vypadat například takto u retargetingu:
Nebo obdobně u prospektingových kampaní, kde více sledujeme Post View konverze:
Zde je nutné použít nějaký adserver, který vám doplní čísla měření konverzí a CPA na straně servírování bannerů.
Příklady tagování
U nás využíváme tagování UTM parametry podle následujícího vzoru.
?utm_source=*inzertní_systém*&utm_medium=banner&utm_content=*název_kreativy*&utm_term=*typ_kampaně*&utm_campaign=*nazev_kampaně*
některé proměnné je možné doplňovat automaticky. Například v AdFormu je možné využít:
?utm_source=RTB_AdForm&utm_medium=banner&utm_content=%%ADFBANGROUP1%%&utm_term=RTG&utm_campaign= %%ADFPLA%%
AdWords má vlastní automatické tagování, u kterého ale musíte dávat pozor na názvy kampaní a sestav, aby se vám propsaly do Analytics tak, jak potřebujete.
U přímo nakupovaných kampaní využíváme AdServer AdFormu, díky kterému získáme detailní statistiky a nejsme závislí na datech publishera.