zeitschrift über kryptowährung bitcoin automaten investieren steuer die steuerliche behandlung von bitcoin und anderen kryptowährungen kryptowährungen oder aktien risiko kann man in bitcoin investieren kryptowährung gefallen 14.11.18
prosinec 17, 2017

Klasičtí vydavatelé na ústupu, facebook a Google válcuje trh

facebook-google

 

 

V posledních letech se mění struktura příjmů pro vydavatele médií. Google a facebook berou klasickým vydavatelům výrazné prostředky. Jasným dokladem je vyjádření Martina Sorrella, že letos investuje 7miliard z klientských rozpočtů do facebooku a Googlu: https://adexchanger.com/agencies/wpp-spent-7-billion-google-facebook-year/.

Cituji z článku:

NewsCorp., Twenty-First Century Fox, Sky and Foxtel all tied as the second-largest destinations for client spend.

By comparison, WPP spent between $750 million and $2 billion with traditional media owners this year, said CEO Martin Sorrell on the company’s earnings call. Just five years ago, Google was the fourth-largest destination for WPP’s media investment, and Facebook was 28th.

 

To jsou alarmující čísla pro majitele „klasických“ médií. Proč tomu tak ale je? Protože reklama na facebooku a Googlu je „efektivní“. Oba prodávají cílenou reklamu (=programatickou) a za cílení nechtějí peníze navíc (cena je zahrnuta v platbě za prostor).  A cílená reklama nese lepší výsledky.

Když srovnám naše vlastní kampaně, tak investice do facebooku a Googlu rostou také výrazně rychleji než do klasických médií.

Vydavatelé se tomu musí nejen přizpůsobit, musí být lepší, aby uspěli a část ztracených obratů se jim vrátilo a tento vývoj zvrátili.

To se ale lehce řekne a hůř provede. Ale uvedu pár příkladů jak to možné je:

Efekt pro klienta na prvním místě

Vydavatelé ruku na srdce, u kolika vašich klientů jste si jisti, že rozumíte jejich cílům a potřebám? Někteří zákazníci chtějí konkrétní plochu, jiní vysoké CTR, jiní viditelnost plochy, jiní nákupy na svém eshopu,… a co jim prodáváte?

Neprodávejte co je pro vás nejjednodušší, prodávejte to, co chce klient a ujišťujte se průběžně, že dostává, co chce.

Měřte, analyzujte, optimalizujte

Pryč je doba, kdy na začátku byla kampaň nastavena a na konci odeslán report klientovi. Nastavte vaše systémy a procesy tak, aby byla kampaň neustále srovnávána s požadovanými cíli klienta a optimalizována pro ně.

Buďte transparentní a mějte partnerský přístup

Naše osobní zkušenost s kampaněmi na Googlu říká: „Výsledky jsou zpravidla velmi dobré, ale bože, nikdy nemám jistotu, že se reklama našeho klienta nezobrazí na webu podporující teroristy nebo na fake news webu.“ To je velmi nebezpečné a každý brand (značka), nechce být s určitým obsahem spojován. A žádný account manažer nechce vysvětlovat klientovi, proč jím řízená kampaň právě na takovém obsahu proběhla.

Vydavatelé médií mají obrovskou výhodu v tom, že přesně vědí, co se u nich nikdy neobjeví a dokáží toto klientům garantovat.

Neprodávejte data a imprese, prodávejte efekt

Běžný obchodní model vydavatelů vypadá takto: Kliente, prodáme ti imprese za X, cílení na region ti prodáme za Y, cílení na sociodemo data ti prodáme za Z,… to je jako pucle.

Facebook a Google jsou úspěšní právě proto, že nezpoplatňují data (cílení) a imprese zvlášť. Nabízejí vše v balíku a aktivně vyzývají klienty, aby co nejdetailněji cílili. Protože cílená kampaň je efektivnější než necílená.  Ve finále cílená kampaň na CPT stojí více, ale v rámci zadávání kampaně to nikde není uvedeno a zvýšená cena vyplývá automaticky a klient je s ní spokojený, protože s cenou rovnou vidí i lepší výsledek.

Obrázek převzat z: http://www.businessinsider.com/facebook-tests-mid-roll-video-ads-2017-1

 

Nezařazené
Share: / / /

NAPIŠTE NÁM

ProgSol, Programmatic Solution, s.r.o.
Karla Engliše 3201/6
Praha 5, 150 00

Vaše jméno (vyžadováno)

Váš email (vyžadováno)

Předmět

Vaše zpráva (vyžadováno)

Progsol newsletter
Odběr nových článků a zajímavostí na témaProgrammatic