Předvolební období je dobou, kdy politické strany utrácejí nemalé peníze za reklamní kampaně. S nástupem programmatického přístupu mají nové možnosti a stejně jakou s politickou reklamou zamávaly sociální média, tak s nimi může zamávat programmatic. Zde je pár možných přístupů.
Vše v jednom – holistický přístup
Pokud řešíte marketing z globálního pohledu, dříve nebo později zjistíte, že potřebujete nástroj, kterým budete řídit všechny (nebo alespoň většinu) reklamních kanálů. Bezpochyby je trendem komunikace a propagace na sociálních sítích, bezpochyby je velmi zajímavé využít video reklamy, většina politických stran již dnes využívá PPC reklamy,… a programmatic je umí sloučit a řídit komplexně z jedné platformy.
Mladí spíše na internetu než v televizi
Již klasickým tématem je obtížnost zacílení mladého diváka v televizi. Na tomto faktu profitují sociální sítě a videoportály. Některé DSP platformy vám umožní tyto dva segmenty dobře koordinovat a cílit přitom na lidi ve věku 18-25let.
Regiony jsou klíčem
Politika je demonstrací toho, jak jsou důležitá regionální témata a jejich komunikace lidem v regionu. Programmatic může pomoci například vytvořit dynamický banner, do kterého se budou načítat regionální témata, která budete sdělovat v příslušných regionech. Zároveň je podle výše uvedeného holistického pohledu můžeme sdělovat v bannerové reklamě, ale třeba i na soc.sítích.
Vyprávíme příběhy – Story telling
Pro dlouhodobé dobře promyšlené kampaně je výborná funkce story tellingu. Princip spočívá v tom, že máte pod kontrolou pořadí servírování reklamy a můžete tedy lidem odvyprávět nějaký příběh.
Příklad:
- Lidem v Praze začnete podsouvat upozornění na články o problémech s tunelem Blanka – vděčné téma
- Lidem, o kterých víte, že už tuto informaci obdrželi, začnete komunikovat jak se k jednotlivé kauze staví konkrétní politici a strany
- A v závěru lidem doručíte nějakou konkrétní politickou informaci, jak s danou kauzou dále naložíte vy
Blanka je profláknuté téma, ale určitě dokážete vymyslet pro různé regiony jiné zajímavé téma, ze kterého konkrétní politik či strana může vytěžit vhodný kapitál. A celé to má větší dopad do povědomí voličů, než kdyby dostali naservírovaný rovnou třetí krok kampaně.
Vhodná témata pro vhodné publikum
A tohle každý, kdo pracuje s programmatickým nákupem určitě zná: reklamu je vhodné cílit podle cílového publika. Takže pokud víme, že u počítače sedí člověk z Brna a víme, že to je to mladá žena se zájmem o dětské zboží, tak jí budeme prioritně servírovat politické témata s důrazem například na podporu rodin.