únor 7, 2016

Jednotné vyhodnocování kampaní skrz více systémů

DSP_to_GA

Jestliže z nějakého důvodu provozujete bannerovou inzerci ve více systémech a chcete mít jednotné data pro celkové vyhodnocení v Google Analytics, je nutné mít kampaně označeny podle stejného vzoru.

Pokud obdobné nastavení použijeme ve všech systémech, kde provozujeme bannerovou inzerci i u přímo nakupovaných bannerů je možné v Google Analytics následně kampaně jednotně vyhodnocovat.

U přímo nakupovaných pozic doporučujeme navíc využívat nějaký AdServer, z kterého získáme více dat k vyhodnocování, než kdybychom bannery měřili jen v rámci Google Analytics nebo reklamního systému poskytovatele. Navíc místo jednoho banneru můžeme samostatně bannery měnit a nastavovat jim UTM parametry.

Finální zhodnocení pak může vypadat například takto u retargetingu:

retargetingCZ

Nebo obdobně u prospektingových kampaní, kde více sledujeme Post View konverze:

vyhodnocování prospektingu

Zde je nutné použít nějaký adserver, který vám doplní čísla měření konverzí a CPA na straně servírování bannerů.

Příklady tagování

U nás využíváme tagování UTM parametry podle následujícího vzoru.

?utm_source=*inzertní_systém*&utm_medium=banner&utm_content=*název_kreativy*&utm_term=*typ_kampaně*&utm_campaign=*nazev_kampaně*

některé proměnné je možné doplňovat automaticky. Například v AdFormu je možné využít:

?utm_source=RTB_AdForm&utm_medium=banner&utm_content=%%ADFBANGROUP1%%&utm_term=RTG&utm_campaign= %%ADFPLA%%

AdWords má vlastní automatické tagování, u kterého ale musíte dávat pozor na názvy kampaní a sestav, aby se vám propsaly do Analytics tak, jak potřebujete.

U přímo nakupovaných kampaní využíváme AdServer AdFormu, díky kterému získáme detailní statistiky a nejsme závislí na datech publishera.

Nezařazené
Share: / / /

NAPIŠTE NÁM

ProgSol, Programmatic Solution, s.r.o.
Karla Engliše 3201/6
Praha 5, 150 00

Vaše jméno (vyžadováno)

Váš email (vyžadováno)

Předmět

Vaše zpráva (vyžadováno)

Progsol newsletter
Odběr nových článků a zajímavostí na témaProgrammatic