Na začátku roku 2016 vyšla jedna z prvních ucelených knih o programmatické reklamě. Tu jsem si nemohl nechat ujít a níže přináším několik osobních postřehů.
Pokud pracujete v programmatické reklamě, rozhodně vám doporučuji si knihu přečíst. Popisuje fundamentální základy a principy programmatické reklamy a popisuje celou oblast bez vazby na konkrétní technologii či oblast použití. Kniha vám neporadí jak si poprat s konkrétním technickým problémem, ale nastartuje vaše mozkové závity a rozšíří pohled na celou oblast. Je to, jako byste se denně pohybovali ve všem prostoru a pak vás někdo posadil do letadla a ukázal vám, jak váš prostor zapadá do širšího celku a co se děje kolem vás kam běžně nevidíte.
Užitečná je tedy pro lidi ze všech oblastí: publishery, inzerenty, agentury či technologické partnery. A různorodí jsou i její autoři. Na knize se podílelo celkem 45 odborníků z oboru, kteří sestavili celkem 22 odborných kapitol. Autoři jsou zástupci známých značek jako například Rubicon Project, ZenithOptimedia, SAP, TheAdex, Facebook, MediaMath, Criteo, Xaxis, LiveRail, Dentsu Aegis, Axel Springer, GfK, Adform, a mnoho dalších.
Jako největší přínos knihy vidím právě její ucelený pohled na celou oblast programmatické reklamy. Popisuje jak základy včetně historických vazeb na předcházející technologie a marketingové praktiky, tak výhled, kam se bude tato oblast vyvíjet do budoucna.
Rozhodně doporučuji k četbě každému, kdo se chce programatickou reklamou zabývat.
Editor: Oliver Busch
Vydal: Springer International Publishing Switzeland