Bannery procházejí před publikováním kontrolou u některých publisherů. Tato kontrola běžně zabírá několik hodin, ale v extrému se může protáhnout i na jednotky dnů. Je vhodné si předem ověřit, že bannery neporušují nějaké pravidlo, díky kterému by mohly být zamítnuty.
Níže uvedené zásahy jsou průřezem všech publisherů a při jejich dodržení by tedy nemělo dojít k zamítnutí bannerů na žádném serveru.
Technické parametry
Velikost souboru | Do 70kB.
V HTML5 formátu je možné dodatečný obsah umístit na serveru a do banneru doplňovat při stahování. |
Formát | jpg, jpeg, gif, png, HTML5.
Pro animované bannery doporučujeme HTML5, nikoli gif. S dynamickou kreativou je vhodné dodat i její statickou verzi. V HTML5 banneru je nutné mít implementován clickTag. |
Doporučené rozměry
(formáty s největším počtem impresí / nejpoužívanější) |
728×90
300×250 120×600 160×600 480×300 300×600 970×310 1200×628* * Tento formát je pouze pro facebook – viz níže. |
Další běžné formáty
(nejedná se o komplexní výčet, ale pouze výpis často používaných formátů) |
300×300
250×250 750×200 300×50 468×60 336×280 970×210 |
Délka animace | Max 30s, doporučeno 15s.
Animace se nesmí opakovat, musí být ukončena. |
Etická pravidla | Většina publisherů neumožňuje propagovat oblasti, které jsou na hraně etického vnímání populace. Jedná se zejména o oblasti týkající se rasy a vyznání, erotické tématiky, |
Záměny a klamání | Většina publisherů neumožňuje publikovat bannery, které by graficky či zvukově mohly uživatele obtěžovat či vyvolávat klamný dojem, že se jedná o systémové či navigační prvky počítače či www stránky. |
Orámování | Pokud používáte bílou či světlou barvu je potřeba celý banner doplnit rámečkem, aby bylo jasně vidět, kde končí. |
Facebook formáty
Formáty | 1200×628 px |
Obsah textu v obrázku | Maximálně 20% – zpravidla se využije na logo. |
Formát | jpg, jpeg, png Pouze statické obrázky / fotky. |
Popisky | Titulek do 25 znaků. Popisek do 90 znaků (horní). Tělo zprávy do 200 znaků (spodní). Nesmí obsahovat speciální znaky, kapitálky, … |
Tipy pro kvalitní banner
Přemýšlejte, jak bannerem zaujmout potencionálního zákazníka a přimět ho ke kliknutí. Pár jednoduchých rad:
- Používejte jednoduché výstižné texty – stejně jako u billbordu u dálnice máte jen zlomek vteřiny než uživatel okem projede skrz banner – dlouhý drobný text rozhodně nepřečte
- Používejte výzvy k akci v tlačítku – tlačítko samo o sobě inspiruje ke kliknutí, se správným textem vysloveně láká…
- Líbivá grafika – banner je grafický prvek – měl by vypadat krásně a zaujmout uživatele. Pokud používáte fotky, používejte kvalitní podklady s krásným obsahem. Investujte do kvalitních fotek z fotobanky.
- Používejte jednoduché běžné fonty – okrasné fonty vypadají krásně, ale do banneru nepatří – potřebujeme uživatele zaujmout ve zlomku vteřiny.