březen 8, 2015

Zásady pro bannery

Bannery procházejí před publikováním kontrolou u některých publisherů. Tato kontrola běžně zabírá několik hodin, ale v extrému se může protáhnout i na jednotky dnů. Je vhodné si předem ověřit, že bannery neporušují nějaké pravidlo, díky kterému by mohly být zamítnuty.

Níže uvedené zásahy jsou průřezem všech publisherů a při jejich dodržení by tedy nemělo dojít k zamítnutí bannerů na žádném serveru.

Technické parametry

Velikost souboru Do 70kB.

V HTML5 formátu je možné dodatečný obsah umístit na serveru a do banneru doplňovat při stahování.

Formát jpg, jpeg, gif, png, HTML5.

Pro animované bannery doporučujeme HTML5, nikoli gif. S dynamickou kreativou je vhodné dodat i její statickou verzi.

V HTML5 banneru je nutné mít implementován clickTag.

Doporučené rozměry

(formáty s největším počtem impresí / nejpoužívanější)

728×90

300×250

120×600

160×600

480×300

300×600

970×310

1200×628*

* Tento formát je pouze pro facebook – viz níže.

Další běžné formáty

(nejedná se o komplexní výčet, ale pouze výpis často používaných formátů)

300×300

250×250

750×200

300×50

468×60

336×280

970×210

Délka animace Max 30s, doporučeno 15s.

Animace se nesmí opakovat, musí být ukončena.

Etická pravidla Většina publisherů neumožňuje propagovat oblasti, které jsou na hraně etického vnímání populace. Jedná se zejména o oblasti týkající se rasy a vyznání, erotické tématiky,
Záměny a klamání Většina publisherů neumožňuje publikovat bannery, které by graficky či zvukově mohly uživatele obtěžovat či vyvolávat klamný dojem, že se jedná o systémové či navigační prvky počítače či www stránky.
Orámování Pokud používáte bílou či světlou barvu je potřeba celý banner doplnit rámečkem, aby bylo jasně vidět, kde končí.

Facebook formáty

Formáty 1200×628 px
Obsah textu v obrázku Maximálně 20% – zpravidla se využije na logo.
Formát jpg, jpeg, png
Pouze statické obrázky / fotky.
Popisky Titulek do 25 znaků. Popisek do 90 znaků (horní). Tělo zprávy do 200 znaků (spodní).
Nesmí obsahovat speciální znaky, kapitálky, …

Tipy pro kvalitní banner

Přemýšlejte, jak bannerem zaujmout potencionálního zákazníka a přimět ho ke kliknutí. Pár jednoduchých rad:

  1. Používejte jednoduché výstižné texty – stejně jako u billbordu u dálnice máte jen zlomek vteřiny než uživatel okem projede skrz banner – dlouhý drobný text rozhodně nepřečte
  2. Používejte výzvy k akci v tlačítku – tlačítko samo o sobě inspiruje ke kliknutí, se správným textem vysloveně láká…
  3. Líbivá grafika – banner je grafický prvek – měl by vypadat krásně a zaujmout uživatele. Pokud používáte fotky, používejte kvalitní podklady s krásným obsahem. Investujte do kvalitních fotek z fotobanky.
  4. Používejte jednoduché běžné fonty – okrasné fonty vypadají krásně, ale do banneru nepatří – potřebujeme uživatele zaujmout ve zlomku vteřiny.
Bannery
Share: / / /

NAPIŠTE NÁM

ProgSol, Programmatic Solution, s.r.o.
Karla Engliše 3201/6
Praha 5, 150 00

Vaše jméno (vyžadováno)

Váš email (vyžadováno)

Předmět

Vaše zpráva (vyžadováno)

Progsol newsletter
Odběr nových článků a zajímavostí na témaProgrammatic