Doubleclick toho umí opravdu hodně, zde je pár bodů, které jsou podle nás ryze praktické a v českém prostředí hezky použitelné. Berte to prosím pouze jakou malý výtah konkrétních bodů.
- Cílení dle klíčových slov – tohle je opravdu velká síla Doubleclicku oproti jiným DSP. Ostatně, kdo jiný by toto měl umět lépe než Google.
- Cílení na pouze „viditelné“ plochy – jak uvedl sám Google, většina reklamních ploch není „viditelných“, tak proč na nich inzerovat? Bohužel u většiny ploch nevíte jaká je jejich viditelnost, a i kdyby jste věděli, tak představa, že nastavujete tyto pravidla ručně, je děsivá. Ale přesně tohle Doubleclick umí – Google prostě vede dlouhodobou statistiku viditelnosti ploch a inzerent si může nastavit například, že chce inzerovat pouze na plochách, kde je tato viditelnost nad 30%.
- Zdarma data Google – v rámci základního poplatku za využití platformy už máte v ceně využití některých dat, které o nás Google ví. Hlavní, co využije asi většina, jsou informace o pohlaví a věku. Ale cílit můžete i mnohem detailněji například na „Home Decor Enthusiasts“.
- Ohromné množství 3rd party dat – Doubleclick je napojen na mnoho poskytovatelů dat třetích stran. Samozřejmě je zde jeho síla mnohem větší v zahraničí, ale i v rámci ČR už máme k dispozici celkem velké množství dat.
- Propojení na ostatní Google nástroje – jistě oceníte, pokud již v AdWords máte nasbírány remarketingové seznamy. Stejně tak napojení na Google merchant center a tvorba dynamického retargetingu je vysloveně užitečná. Bohužel napojení na data z Google Analytics Doubleclick umí také, ale pouze pokud máte Google Analytics Premium.
Doubleclick toho umí mnohem více, ale určitě se k dalším funkcím ještě v budoucnu vrátíme.